Wednesday 1 April 2015

Lamanya menghilang

Assalamulaikum semua....
lama gila2 saya tak update kat sini, sebenarnya dah hampir terlupa dah kewujudan blog ni. kihkihkih...apesal tetiba saya plak ni?. tapi lagi manis bahasakan saya kan?..ok kalau lagu tu nak bahasakan saya lah lepas ni..Apa agaknya nk conteang kat sini hari ini...
hokey2...tau dah nak cerita apa kat kamu-kamu disana...jom baca...

1. Pindah Jabatan...
Ya betoi saya pindah jabatan baru since 2013 pun...haha. lapuk kot cerita ni. tapi saya nak cerita gak sbb tak pernah cerita pun kan?...dulu saya di Lembaga Perlesenan Tenaga Atom dan Sekarang saya di Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia. ha...jauh lari..dati atom p syariah...tapi skop kerja tetap ICT.
Naik pangkat skit ja gred tu...sikit ja..takyah nak bagga sgtlah normah wey...tapi Alhamdulillah...rezeki Allah taala bagi...

2.Tambah anak..
HOH!!! tambah anak...yala..dulu last saya post kat sini anak baru 3. 2013 keluaq mai sorang lagi...jadi 4 la....ermpp...cukup dah kot noh. kalau nak tambah lagi nnt2 kita pikiaq lain...skrg ni saya berdoa agar Allah kurniakan saya rezeki kejayaan dlm perniagaan pulak. minat saya tu...walaupun masih kerja dengan Kerajaan sy tetap nak berniaga. biaq la kecik2 pun...joi ais sekerem malaysia pun takpa..kan..kan...

3. Berniaga
Ha...azam tahun 2015 (bukan azzam...itu en laki) saya dan suami dibantu dengan adik lelaki saya nk mulakan biz pasar malam. kami plan nak joi ayaq jagung spesel...pastu pelan2 kayuh joi cendol denga kuih2. La ni masih dalam perancangan. saya dah mula servey tapak...mggu depan inshaAllah nak p cari perkakas..mc, tong air...meja..payung bagai tu kan...doakan kejayaan saya,suami dan adik saya ya...

4. Kelas kuih talam
hehehe...paln lama dah ni...harap2 tahun ni berhasil. saya nk join kelas kuih2 talam ni...resepi seri muka bonda tercinta dah ada...cuma nk tambah macam2 lagi resepi talam. inshaAllah...dalam bulan 4 ni saya nk join kelas tu...kat Puchong...dokat ja kan..nak berjaya kenalah usaha lebih..penat lebih...bila kejayaan tu tiba barulah syioookkk sebab kita pernah rasa penat jerih dia kan.

ok..sampai sini dulu...nnt saya hapdet cadangan2 dan impian2 di atas na...
ok bye...

1 comment:

  1. SALAM PERKENALAN JUGA.TERIMA KASIH SBB SUDI DTG KE BLOG SUE

    ReplyDelete